خراسان جنوبی در رویداد ملی «ایران جان» به اوج معرفی رسید
مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان یکی از گنجهای ناشناخته کشور است، گفت رویداد ملی «ایران جان» توانست ظرفیتهای فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و گردشگری استان را بهطور گسترده در سطح ملی معرفی کند.

علیرضا آیینهدار، مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی، امروز در نشست خبری رویداد ملی «ایران جان – خراسان جنوبی ایران» در سالن جلسات صداوسیمای استان با قدردانی از تلاش خبرنگاران استان، آنان را پل ارتباطی میان مردم و مسئولان دانست و بر نقش مهم رسانهها در اطلاعرسانی صحیح و پیگیری مطالبات مردمی تأکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت ارائه نتایج این پروژه رسانهای بیان کرد: پس از انجام نظرسنجیها و تحلیل دادههای ملی، زمان آن رسیده بود که دستاوردهای رویداد در اختیار رسانهها قرار گیرد.
آیینهدار با اشاره به جایگاه خراسان جنوبی در این رویداد افزود: استان در میان پنج میزبان، رتبه دوم در جذب مخاطب و رتبه اول در افزایش شناخت عمومی مردم از ظرفیتهای استان را کسب کرد. میزان آشنایی مردم با خراسان جنوبی پس از این برنامهها حدود ۱۰ درصد افزایش یافت و در معرفی جاذبههای گردشگری، رتبه نخست کشور را به دست آورد.
مدیرکل صداوسیما ادامه داد: رضایت مخاطبان از رویداد در استان ۸۶.۷ درصد بود که بالاترین میزان میان پنج استان میزبان به شمار میرود.
گستردگی برنامهها و پوشش رسانهای
وی با تشریح نحوه پخش برنامهها گفت: این رویداد برای نخستینبار بهصورت همزمان از سه شهرستان شامل بیرجند، سربیشه و طبس روی آنتن رفت. ۱۹۸ برنامه تلویزیونی به مدت ۸۲۶۲ دقیقه و ۱۰۵ برنامه رادیویی به مدت ۶۲۸۸ دقیقه در حوزههای گردشگری، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، دفاع مقدس، زنان و خانواده و محرومیتزدایی تولید و پخش شد.
آیینهدار افزود: ۱۵ شبکه تلویزیونی و چند شبکه رادیویی سراسری و استانی برنامهها را پوشش دادند و ۲۴ برنامه مشترک با شبکههای استانی به مدت ۱۳۹۵ دقیقه تولید شد.
مشارکت مردمی و تولید محتوا
وی ادامه داد: ۱۴ گروه مردمی در تولید محتوا مشارکت داشتند و بیش از ۸۲۰ ارتباط زنده تلویزیونی و رادیویی برقرار شد. در فضای مجازی نیز بیش از ۶۰۰ محتوای مختلف شامل پوستر، کلیپ، عکسنوشته و استوری منتشر شد.
آیینهدار در تشریح اقدامات نوآورانه گفت: برگزاری همزمان برنامهها در شبکههای سراسری و شهرستانها، تولید محتوای تخصصی در حوزه گردشگری، علوم و فناوری، صنایعدستی و اقتصاد و اجرای برنامهها از اماکن شاخص استان مانند گلزار شهدا، دانشگاهها و مراکز فرهنگی، از جمله ابتکارات این رویداد بود.
برنامههای شاخص و اهمیت فرهنگی
وی به برخی برنامههای شاخص اشاره کرد؛ از جمله برنامه «گلزار» از گلزار شهدای بیرجند، ویژهبرنامه شبکه پویا برای کودکان و نوجوانان، پخش زنده شبکه قرآن از امامزادهها و مدارس، برنامه شبکه تهران با محور سبک زندگی اسلامی، تولید مستند، نمایش رادیویی و معرفی مشاهیر استان.
آیینهدار افزود: برنامههایی مانند «این ملت بیدارتر» از شبکه یک، «فرصت» با محور معرفی ظرفیتهای سرمایهگذاری و «آینه خدمت» از شبکه قرآن، به همراه برنامههای جهادی و محرومیتزدایی، برای نخستینبار در سطح گسترده پخش شد.
وی تأکید کرد: خراسان جنوبی خاستگاه اردوهای جهادی کشور و محل وقوع شکست آمریکا در صحرای طبس است و این رویداد توانست این موضوعات و همچنین ظرفیتهای علمی، فرهنگی و مشاهیر استان را به طور گسترده معرفی کند.
پژوهش و مستندسازی
مدیرکل صداوسیمای استان خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات و نتایج این رویداد مستندسازی و تحلیل شد تا با ارائه دادههای دقیق و علمی، موفقیتهای استان به طور مستند معرفی شود. همکاری رسانهها و همراهی مردم موجب شد این رویداد ملی به شکلی کمنظیر برگزار شود و کلیپی از پشتصحنه نیز برای انتشار آماده شده است.
انتهای خبر/



